niedziela, 20 stycznia 2013

komunizm

Tak oto wczoraj wieczorem zobaczyłam naklejkę na szybie przystanku.
Mam też pewną przygodę z komunizmem w Szwajcarii.
Około pół roku temu jechałam do Bazylei pociągiem. Usiadłam naprzeciwko pewnego mężczyzny, a on zaczął do mnie mówić. Ogólna jego idea była taka, by na całym świecie panowała równość. Żeby nie było biedy w Afryce, żeby nie było bogatych. Żeby każdy pracował mniej niż teraz i żeby każdy otrzymywał równe wypłaty. Żeby nie było różnych walut, tylko jedna - na całym świecie. Trochę z nim podyskutowałam, powiedziałam, że coś takiego już wprowadzono (co prawda nie na całym świecie) ale nie wyszło, że ludzie muszą dążyć do lepszego, by efektywnie pracować - by w ogóle pracować. Bo jeżeli każdy musiałby otrzymywać równą wypłatę, to komu chciałoby się w ogóle pracować, skoro pieniądze by mu się należały. Tak czy owak ani on mnie nie przekonał, ani ja jego. A na końcu koleś za rozmowę ze mną chciał mi zapłacić!! Podziękowałam i wyszłam, bo podróż dobiegła końca.
:)
Poza tym Szwajcaria to kraj patriotów. Kochają siebie samych, tak bardzo, że czasem mam obawy, że kiedyś mógłby powstać coś podobnego do tego, co powstało wcale nie tak dawno w Niemczech... za czasów Sami Wiecie Kogo :P
i może z tym przesadzam, a może nie, ale nie tylko ja odczuwam tak Szwajcarię/rów

1 komentarz:

  1. ok. To może ja... Fakt faktem w Polsce dobrze nie jest. I nie będzie - zwłaszcza że ludzie narzekają na rząd a sami na niego głosowali co jest dla mnie totalną głupotą.Więc temat Polski zostawię. Co do Niemiec. Tutaj jest dobrze. aż za. Angela ma 85% poparcia wśród narodu czyli jeszcze tylko 5 i będzie miała poparcie jak Hitler. Ale, ale pracujesz na mini job i zarabiasz 450 euro a jesteś bezrobotny to dostajesz 200 ale zapłacą Ci za mieszkanie, prąd itd. Dobrze, że ktoś wpadł na ten pomysł i powoli to zmienia bo wiadomo- turki przyjeżdżają i nie pracują. Więc podsumowując. Jak jest źle to jest źle ale jak jest za dobrze to też źle. Wiem, skomplikowane ;)

    OdpowiedzUsuń